pas de commentaire, à part... wow !
Superleggera V4 : un autre monde...
- Poiuzt
- Psychopathe
- Messages : 5695
- Inscription : 04 oct. 2013 10:25
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Helvétie
- A remercié : 878 fois
- A été remercié : 784 fois
- Contact :
https://youtu.be/9bhGr6dXPY0
pas de commentaire, à part... wow !
:l:
pas de commentaire, à part... wow !
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
C'est un insulaire...
- Poiuzt
- Psychopathe
- Messages : 5695
- Inscription : 04 oct. 2013 10:25
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Helvétie
- A remercié : 878 fois
- A été remercié : 784 fois
- Contact :
prix d'entrée : 100'000 euros !
Les winglets, dans cette configuration, devraient amener une forte charge sur l'avant à haute vitesse et une plus grande stabilité au freinage. Pour le reste, on peut admirer la finition du carbone : châssis, bras-oscillant, roues, carénage,…
A priori les 500 pièces prévues auraient déjà toutes trouvé preneur, et chacun des z'heureux (et fortunés) acheteurs aura apparemment le droit à quelques tours de piste avec Ducati.
Un autre monde, je vous disais...
Les winglets, dans cette configuration, devraient amener une forte charge sur l'avant à haute vitesse et une plus grande stabilité au freinage. Pour le reste, on peut admirer la finition du carbone : châssis, bras-oscillant, roues, carénage,…
A priori les 500 pièces prévues auraient déjà toutes trouvé preneur, et chacun des z'heureux (et fortunés) acheteurs aura apparemment le droit à quelques tours de piste avec Ducati.
Un autre monde, je vous disais...
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
C'est un insulaire...
- Poiuzt
- Psychopathe
- Messages : 5695
- Inscription : 04 oct. 2013 10:25
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Helvétie
- A remercié : 878 fois
- A été remercié : 784 fois
- Contact :
Et sous la robe, on trouve ceci
Engine: Desmosedici Stradale 90° V4, lightened, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled
Displacement: 998 cc
Bore X stroke : 81 x 48.4 mm
Compression ratio: 14.0:1
Power (EU homologation): 165 kW (224 hp) @ 15,250 rpm – 174 kW (234 hp) @ 15.500 rpm with full racing exhaust
Torque (EU homologation): 116 Nm (85.6 lb-ft) @ 11,750 rpm – 119 Nm (87.7 lb-ft) @ 11.750 rpm with full racing exhaust
Fuel injection: Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies with aerodynamic valves. Variable length intake system
Exhaust: 4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 2 lambda probes
Transmission Gearbox: 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.80:1
Ratio: 1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Final drive: Regina ORAW2 chain ; Front sprocket 15; Rear sprocket in Ergal 42
Clutch: Hydraulically controlled slipper dry clutch
Frame : Carbon fiber “Front Frame”
Front suspension: Fully adjustable 43 mm Öhlins NPX25/30 pressurized fork with TiN treatment, billet fork bottoms, lightweight springs, fully adjustable.
Front wheel: 5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension : Fully adjustable Ohlins TTX36 unit with GP valve and titanium spring. Carbon fiber single-sided swingarm.
Rear Wheel : 5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
Rear tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Wheel travel (front/rear): 120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front brake: 2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Cornering ABS EVO
Rear brake: 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrumentation: Last generation digital unit with 5″ TFT colour display
Dry weight: 159 kg (350 lb) – 152.2 kg (335.5 lb) with racing kit
Seat height: 835 mm (32.9 in)
Wheelbase: 1.480 mm (58,3 in)
Rake: 24,5°
Front wheel trail: 100 mm (3,94 in)
Fuel tank capacity: 16 l
Number of seats: Single seat
Riding Modes : Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration.
Standard equipment : Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), GPS module, Lap Timer EVO 2, PIT limiter, Ohlins steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Chassis in carbon fiber, Carbon fiber fairings, Carbon fiber wheels, Carbon fiber mudguards, Biplane wings in carbon fiber, High-flow air filter, Type approved Akrapovič silencer in titanium.
Additional equipment: Front and rear paddock stands, Battery maintainer, Racing Kit: Akrapovič Titanium racing exhaust, Machined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Swing arm guard, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module, Side stand removal kit, Front and rear lights removal kit, Racing fuel tank cap, Brake level protection, Bike cover.
Warranty (months): 24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months): 12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km): 24,000 km (15,000 mi)
Standard: Euro 4
Fuel Consumption: 8 l/100km – 185 g/km Consumption and Emissions (only for countries where Euro 4 standard applies)
Engine: Desmosedici Stradale 90° V4, lightened, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled
Displacement: 998 cc
Bore X stroke : 81 x 48.4 mm
Compression ratio: 14.0:1
Power (EU homologation): 165 kW (224 hp) @ 15,250 rpm – 174 kW (234 hp) @ 15.500 rpm with full racing exhaust
Torque (EU homologation): 116 Nm (85.6 lb-ft) @ 11,750 rpm – 119 Nm (87.7 lb-ft) @ 11.750 rpm with full racing exhaust
Fuel injection: Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies with aerodynamic valves. Variable length intake system
Exhaust: 4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 2 lambda probes
Transmission Gearbox: 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.80:1
Ratio: 1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Final drive: Regina ORAW2 chain ; Front sprocket 15; Rear sprocket in Ergal 42
Clutch: Hydraulically controlled slipper dry clutch
Frame : Carbon fiber “Front Frame”
Front suspension: Fully adjustable 43 mm Öhlins NPX25/30 pressurized fork with TiN treatment, billet fork bottoms, lightweight springs, fully adjustable.
Front wheel: 5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension : Fully adjustable Ohlins TTX36 unit with GP valve and titanium spring. Carbon fiber single-sided swingarm.
Rear Wheel : 5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
Rear tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Wheel travel (front/rear): 120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front brake: 2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Cornering ABS EVO
Rear brake: 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrumentation: Last generation digital unit with 5″ TFT colour display
Dry weight: 159 kg (350 lb) – 152.2 kg (335.5 lb) with racing kit
Seat height: 835 mm (32.9 in)
Wheelbase: 1.480 mm (58,3 in)
Rake: 24,5°
Front wheel trail: 100 mm (3,94 in)
Fuel tank capacity: 16 l
Number of seats: Single seat
Riding Modes : Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration.
Standard equipment : Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), GPS module, Lap Timer EVO 2, PIT limiter, Ohlins steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Chassis in carbon fiber, Carbon fiber fairings, Carbon fiber wheels, Carbon fiber mudguards, Biplane wings in carbon fiber, High-flow air filter, Type approved Akrapovič silencer in titanium.
Additional equipment: Front and rear paddock stands, Battery maintainer, Racing Kit: Akrapovič Titanium racing exhaust, Machined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Swing arm guard, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module, Side stand removal kit, Front and rear lights removal kit, Racing fuel tank cap, Brake level protection, Bike cover.
Warranty (months): 24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months): 12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km): 24,000 km (15,000 mi)
Standard: Euro 4
Fuel Consumption: 8 l/100km – 185 g/km Consumption and Emissions (only for countries where Euro 4 standard applies)
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
C'est un insulaire...
- diplomate83
- Psychopathe
- Messages : 8485
- Inscription : 03 oct. 2013 19:18
- Marque de la moto : ducati
- Modèle de la moto : Multi V4 PP
- Localisation : Toulon
- A remercié : 1383 fois
- A été remercié : 696 fois
- Contact :
le prix est inversement proportionnel au poids
il vaut mieux se taire et passer pour un con que de parler et ne laisser aucun doute à ce sujet
Pierre Desproge
Pierre Desproge
- scharrach
- Fanatique
- Messages : 2062
- Inscription : 28 mai 2016 17:58
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : Pikes Peak V4
- Localisation : Sarthe
- A remercié : 518 fois
- A été remercié : 576 fois
Je ne savais pas qu'ils avait mis deux des 4 cylindres à plat !
Un flat chez Ducati ! Horreur
Envoyé de mon SM-G975F en utilisant Tapatalk
Un flat chez Ducati ! Horreur
Envoyé de mon SM-G975F en utilisant Tapatalk
- diplomate83
- Psychopathe
- Messages : 8485
- Inscription : 03 oct. 2013 19:18
- Marque de la moto : ducati
- Modèle de la moto : Multi V4 PP
- Localisation : Toulon
- A remercié : 1383 fois
- A été remercié : 696 fois
- Contact :
il vaut mieux se taire et passer pour un con que de parler et ne laisser aucun doute à ce sujet
Pierre Desproge
Pierre Desproge
- SMILYTY
- Psychopathe
- Messages : 8275
- Inscription : 03 oct. 2013 19:36
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Var - Toulon 83000
- A remercié : 453 fois
- A été remercié : 998 fois
- Contact :
100k€ ???
Non merci ...
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Non merci ...
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Que du bonheur avec ma Multi et les Multifadas !!!!
- Poiuzt
- Psychopathe
- Messages : 5695
- Inscription : 04 oct. 2013 10:25
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Helvétie
- A remercié : 878 fois
- A été remercié : 784 fois
- Contact :
:rofl: :rofl:scharrach a écrit : 08 févr. 2020 13:57 Je ne savais pas qu'ils avait mis deux des 4 cylindres à plat !
Un flat chez Ducati ! Horreur
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
C'est un insulaire...
- JeanFi
- Irrécupérable
- Messages : 1883
- Inscription : 19 janv. 2015 00:52
- Marque de la moto : DUCATI
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : 15 km N de Toulouse
- A remercié : 320 fois
- A été remercié : 320 fois
- Contact :
https://youtu.be/mxFF1U_jr4k
Dernière modification par JeanFi le 25 mars 2020 23:14, modifié 1 fois.
- JeanFi
- Irrécupérable
- Messages : 1883
- Inscription : 19 janv. 2015 00:52
- Marque de la moto : DUCATI
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : 15 km N de Toulouse
- A remercié : 320 fois
- A été remercié : 320 fois
- Contact :
https://youtu.be/DD-78eqHMDo
At Ducati we started doing research and development in motorcycle aerodynamics before anyone else in the world. We were the first ones to introduce aerodynamic innovations in the world’s top motorcycle competition. This is a fact.
The development of aerodynamic methodologies is inevitably linked to Ducati Corse and therefore to the design of unique racing prototypes. A context where every thousandth of a second can make the difference and where the bar for excellence is very high. From season to season the projects change and evolve, but some milestones remain.
True innovation does not complicate: it simplifies. The work done with the application of GP16 aeropackage on Superleggera V4 makes the bike easier to ride. It fully values all the power of the vehicle, not making the full intervention of electronic systems necessary to reduce the power supplied. The vertical load on the front makes the acceleration less complex to handle. The throttle can be opened earlier and the bike remains glued to the ground.
ducat.it/SuperleggeraV4
At Ducati we started doing research and development in motorcycle aerodynamics before anyone else in the world. We were the first ones to introduce aerodynamic innovations in the world’s top motorcycle competition. This is a fact.
The development of aerodynamic methodologies is inevitably linked to Ducati Corse and therefore to the design of unique racing prototypes. A context where every thousandth of a second can make the difference and where the bar for excellence is very high. From season to season the projects change and evolve, but some milestones remain.
True innovation does not complicate: it simplifies. The work done with the application of GP16 aeropackage on Superleggera V4 makes the bike easier to ride. It fully values all the power of the vehicle, not making the full intervention of electronic systems necessary to reduce the power supplied. The vertical load on the front makes the acceleration less complex to handle. The throttle can be opened earlier and the bike remains glued to the ground.
ducat.it/SuperleggeraV4
- mnes
- Piqué
- Messages : 66
- Inscription : 13 janv. 2018 08:07
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : Pikes Peak V4
- A remercié : 1 fois
- A été remercié : 16 fois
Pour info il y en a une chez Ducati Annecy.
Alors en photo c'est déjà quelques choses mais en vrai c'est beau Quand-même "les ailerons sont monstrueux "
Envoyé de mon SM-A520F en utilisant Tapatalk
Alors en photo c'est déjà quelques choses mais en vrai c'est beau Quand-même "les ailerons sont monstrueux "
Envoyé de mon SM-A520F en utilisant Tapatalk
- Poiuzt
- Psychopathe
- Messages : 5695
- Inscription : 04 oct. 2013 10:25
- Marque de la moto : Ducati
- Modèle de la moto : V4 Rally
- Localisation : Helvétie
- A remercié : 878 fois
- A été remercié : 784 fois
- Contact :
https://youtu.be/2vxOZPYhy5c
Et à 8'20'' c'est le moment où la moto est essayée en full power (Race Mode A) : ça vaut le détour !
Et à 8'20'' c'est le moment où la moto est essayée en full power (Race Mode A) : ça vaut le détour !
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
C'est un insulaire...
- deniscle
- Piqué
- Messages : 62
- Inscription : 02 juin 2021 06:11
- Marque de la moto : ducati
- Modèle de la moto : MTS V4S
- Localisation : Hyères 83
- A été remercié : 7 fois
je l'ai vu au musée Ducati à Bologne, une merveille. La visite de l'usine et le musée avec toutes les motos exposées et les championnes de superbike , waouhhh ça vaut le détour