Superleggera V4 : un autre monde...
- Poiuzt
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- Marque de la moto : Ducati
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
prix d'entrée : 100'000 euros !
Les winglets, dans cette configuration, devraient amener une forte charge sur l'avant à haute vitesse et une plus grande stabilité au freinage. Pour le reste, on peut admirer la finition du carbone : châssis, bras-oscillant, roues, carénage,…
A priori les 500 pièces prévues auraient déjà toutes trouvé preneur, et chacun des z'heureux (et fortunés) acheteurs aura apparemment le droit à quelques tours de piste avec Ducati.
Un autre monde, je vous disais...
Les winglets, dans cette configuration, devraient amener une forte charge sur l'avant à haute vitesse et une plus grande stabilité au freinage. Pour le reste, on peut admirer la finition du carbone : châssis, bras-oscillant, roues, carénage,…
A priori les 500 pièces prévues auraient déjà toutes trouvé preneur, et chacun des z'heureux (et fortunés) acheteurs aura apparemment le droit à quelques tours de piste avec Ducati.
Un autre monde, je vous disais...
Lee Diot existe, je l'ai rencontré.
C'est un insulaire...
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Et sous la robe, on trouve ceci
Engine: Desmosedici Stradale 90° V4, lightened, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled
Displacement: 998 cc
Bore X stroke : 81 x 48.4 mm
Compression ratio: 14.0:1
Power (EU homologation): 165 kW (224 hp) @ 15,250 rpm – 174 kW (234 hp) @ 15.500 rpm with full racing exhaust
Torque (EU homologation): 116 Nm (85.6 lb-ft) @ 11,750 rpm – 119 Nm (87.7 lb-ft) @ 11.750 rpm with full racing exhaust
Fuel injection: Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies with aerodynamic valves. Variable length intake system
Exhaust: 4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 2 lambda probes
Transmission Gearbox: 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.80:1
Ratio: 1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Final drive: Regina ORAW2 chain ; Front sprocket 15; Rear sprocket in Ergal 42
Clutch: Hydraulically controlled slipper dry clutch
Frame : Carbon fiber “Front Frame”
Front suspension: Fully adjustable 43 mm Öhlins NPX25/30 pressurized fork with TiN treatment, billet fork bottoms, lightweight springs, fully adjustable.
Front wheel: 5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension : Fully adjustable Ohlins TTX36 unit with GP valve and titanium spring. Carbon fiber single-sided swingarm.
Rear Wheel : 5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
Rear tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Wheel travel (front/rear): 120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front brake: 2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Cornering ABS EVO
Rear brake: 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrumentation: Last generation digital unit with 5″ TFT colour display
Dry weight: 159 kg (350 lb) – 152.2 kg (335.5 lb) with racing kit
Seat height: 835 mm (32.9 in)
Wheelbase: 1.480 mm (58,3 in)
Rake: 24,5°
Front wheel trail: 100 mm (3,94 in)
Fuel tank capacity: 16 l
Number of seats: Single seat
Riding Modes : Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration.
Standard equipment : Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), GPS module, Lap Timer EVO 2, PIT limiter, Ohlins steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Chassis in carbon fiber, Carbon fiber fairings, Carbon fiber wheels, Carbon fiber mudguards, Biplane wings in carbon fiber, High-flow air filter, Type approved Akrapovič silencer in titanium.
Additional equipment: Front and rear paddock stands, Battery maintainer, Racing Kit: Akrapovič Titanium racing exhaust, Machined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Swing arm guard, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module, Side stand removal kit, Front and rear lights removal kit, Racing fuel tank cap, Brake level protection, Bike cover.
Warranty (months): 24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months): 12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km): 24,000 km (15,000 mi)
Standard: Euro 4
Fuel Consumption: 8 l/100km – 185 g/km Consumption and Emissions (only for countries where Euro 4 standard applies)
Engine: Desmosedici Stradale 90° V4, lightened, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled
Displacement: 998 cc
Bore X stroke : 81 x 48.4 mm
Compression ratio: 14.0:1
Power (EU homologation): 165 kW (224 hp) @ 15,250 rpm – 174 kW (234 hp) @ 15.500 rpm with full racing exhaust
Torque (EU homologation): 116 Nm (85.6 lb-ft) @ 11,750 rpm – 119 Nm (87.7 lb-ft) @ 11.750 rpm with full racing exhaust
Fuel injection: Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies with aerodynamic valves. Variable length intake system
Exhaust: 4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 2 lambda probes
Transmission Gearbox: 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.80:1
Ratio: 1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Final drive: Regina ORAW2 chain ; Front sprocket 15; Rear sprocket in Ergal 42
Clutch: Hydraulically controlled slipper dry clutch
Frame : Carbon fiber “Front Frame”
Front suspension: Fully adjustable 43 mm Öhlins NPX25/30 pressurized fork with TiN treatment, billet fork bottoms, lightweight springs, fully adjustable.
Front wheel: 5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension : Fully adjustable Ohlins TTX36 unit with GP valve and titanium spring. Carbon fiber single-sided swingarm.
Rear Wheel : 5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
Rear tyre: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Wheel travel (front/rear): 120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front brake: 2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Cornering ABS EVO
Rear brake: 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrumentation: Last generation digital unit with 5″ TFT colour display
Dry weight: 159 kg (350 lb) – 152.2 kg (335.5 lb) with racing kit
Seat height: 835 mm (32.9 in)
Wheelbase: 1.480 mm (58,3 in)
Rake: 24,5°
Front wheel trail: 100 mm (3,94 in)
Fuel tank capacity: 16 l
Number of seats: Single seat
Riding Modes : Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration.
Standard equipment : Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), GPS module, Lap Timer EVO 2, PIT limiter, Ohlins steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Chassis in carbon fiber, Carbon fiber fairings, Carbon fiber wheels, Carbon fiber mudguards, Biplane wings in carbon fiber, High-flow air filter, Type approved Akrapovič silencer in titanium.
Additional equipment: Front and rear paddock stands, Battery maintainer, Racing Kit: Akrapovič Titanium racing exhaust, Machined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Swing arm guard, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module, Side stand removal kit, Front and rear lights removal kit, Racing fuel tank cap, Brake level protection, Bike cover.
Warranty (months): 24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months): 12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km): 24,000 km (15,000 mi)
Standard: Euro 4
Fuel Consumption: 8 l/100km – 185 g/km Consumption and Emissions (only for countries where Euro 4 standard applies)
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C'est un insulaire...
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
le prix est inversement proportionnel au poids
il vaut mieux se taire et passer pour un con que de parler et ne laisser aucun doute à ce sujet
Pierre Desproge
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- scharrach
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Je ne savais pas qu'ils avait mis deux des 4 cylindres à plat !
Un flat chez Ducati ! Horreur
Envoyé de mon SM-G975F en utilisant Tapatalk
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
il vaut mieux se taire et passer pour un con que de parler et ne laisser aucun doute à ce sujet
Pierre Desproge
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
100k€ ???
Non merci ...
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
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Que du bonheur avec ma Multi et les Multifadas !!!!
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
:rofl: :rofl:
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
To be one with speed.
This is the astonishing emotion, the absolute
privilege of riding Superleggera V4 gives you.
So extreme, yet so intuitive to ride that the only
thing you can feel is the race bliss.
Everything else blurs away. It's just you, your
heartbeat and the racetrack: ducat.it/SuperleggeraV4
This is the astonishing emotion, the absolute
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Everything else blurs away. It's just you, your
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Dernière modification par JeanFi le 25 mars 2020 23:14, modifié 1 fois.
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Welcome onboard Superleggera V4.
“It’s a very powerful emotion. An endless wonder. First of all, the pride in being part of such an important project. And then the sense of dedication and meticulous attention in trying to transform technical and mechanical excellence into performance never seen before in a production motorcycle”. – Alessandro Valia, Ducati Official Test Rider: ducat.it/SuperleggeraV4
“It’s a very powerful emotion. An endless wonder. First of all, the pride in being part of such an important project. And then the sense of dedication and meticulous attention in trying to transform technical and mechanical excellence into performance never seen before in a production motorcycle”. – Alessandro Valia, Ducati Official Test Rider: ducat.it/SuperleggeraV4
- JeanFi
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Aerodinamica: Tecnologia Evolutiva
At Ducati we started doing research and development in motorcycle aerodynamics before anyone else in the world. We were the first ones to introduce aerodynamic innovations in the world’s top motorcycle competition. This is a fact.
The development of aerodynamic methodologies is inevitably linked to Ducati Corse and therefore to the design of unique racing prototypes. A context where every thousandth of a second can make the difference and where the bar for excellence is very high. From season to season the projects change and evolve, but some milestones remain.
True innovation does not complicate: it simplifies. The work done with the application of GP16 aeropackage on Superleggera V4 makes the bike easier to ride. It fully values all the power of the vehicle, not making the full intervention of electronic systems necessary to reduce the power supplied. The vertical load on the front makes the acceleration less complex to handle. The throttle can be opened earlier and the bike remains glued to the ground.
ducat.it/SuperleggeraV4
At Ducati we started doing research and development in motorcycle aerodynamics before anyone else in the world. We were the first ones to introduce aerodynamic innovations in the world’s top motorcycle competition. This is a fact.
The development of aerodynamic methodologies is inevitably linked to Ducati Corse and therefore to the design of unique racing prototypes. A context where every thousandth of a second can make the difference and where the bar for excellence is very high. From season to season the projects change and evolve, but some milestones remain.
True innovation does not complicate: it simplifies. The work done with the application of GP16 aeropackage on Superleggera V4 makes the bike easier to ride. It fully values all the power of the vehicle, not making the full intervention of electronic systems necessary to reduce the power supplied. The vertical load on the front makes the acceleration less complex to handle. The throttle can be opened earlier and the bike remains glued to the ground.
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Pour info il y en a une chez Ducati Annecy.
Alors en photo c'est déjà quelques choses mais en vrai c'est beau Quand-même "les ailerons sont monstrueux "
Envoyé de mon SM-A520F en utilisant Tapatalk
Alors en photo c'est déjà quelques choses mais en vrai c'est beau Quand-même "les ailerons sont monstrueux "
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
Un pt'it essai pour la route ?
Si vous parlez le ricain, c'est super intéressant (et saisissant)...
Et à 8'20'' c'est le moment où la moto est essayée en full power (Race Mode A) : ça vaut le détour !
Si vous parlez le ricain, c'est super intéressant (et saisissant)...
Et à 8'20'' c'est le moment où la moto est essayée en full power (Race Mode A) : ça vaut le détour !
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- deniscle
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Re: Superleggera V4 : un autre monde...
je l'ai vu au musée Ducati à Bologne, une merveille. La visite de l'usine et le musée avec toutes les motos exposées et les championnes de superbike , waouhhh ça vaut le détour